Aktualności

Fregate już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego holownika wykonanego przez gdańską stocznię Safe odbyło się we wtorek. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Jak informuje Damen, uważana jest za pierwszą tego typu na świecie.

06 października 2017 miało miejsce wodowanie jednostki NB60. Jest to Sejner który powstał na zamówienie stoczni Larsnes Mekaniske Verksted AS.

27 Lipca odbyło się kolejne wodowanie przy pomocy dźwigu pływającego Maja. Tym razem wodowaliśmy nową wersję ASD TUG 2310 o numerze budowy YN571765.

Rotor Tug ART 80-32 YN 571739. Zwodowany 14.09.2016 w doku pływającym Stoczni ALKOR w Gdańsku, oddany do użytku 09.02.2017. Jest to holownik o uciągu 80T, wyposażony w trzy zestawy napędowe (pędniki azymutalne Schottel, silniki Caterpillar - każdy o mocy 1765 kW). Stocznia Safe Co. Ltd., przy pomocy Damen Shipyards Hardinxveld zbudowała jednostkę pod klucz.

Odbyło się kolejne wodowanie przy pomocy dźwigu pływającego Maja. Tym razem wodowaliśmy nową wersję Shoalbuster 3512 o numerze budowy 571764. 17 grudnia rozpoczeliśmy holowanie kadłuba do Stoczni Damen Hardinxveld.

26 września 2016 miało miejsce wodowanie kolejnej, nowej jednostki dla Damen Shipyards Hardinxveld. Był to kadłub Renewables Service Vessel 3315 YN 571735. Jednostka waży blisko 400ton. Z tego powodu konieczne było wodowanie z użyciem pontonu i doku pływającego Stoczni Alkor. Operacja zajęła 2 dni.

Odbyło się kolejne wodowanie przy pomocy dźwigu pływającego Maja. Tym razem wodowaliśmy nową wersję Multicat 2712 o numerze budowy 571737. 6 kwietnia rozpoczeliśmy holowanie kadłuba do Stoczni Damen Hardinxveld.