PPD w procesie przemieszczania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających
Pływająca Platforma Dokująca to projekt wprowadzający na rynek innowacyjną usługę przemieszczania wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) z lądu na wodę i z wody na ląd, z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych.
Proces transportu odbywać się będzie na modułowych platformach transportowych SPMT (Self-Propelled Modular Transporter – Samobieżny Transporter Modułowy). Samobieżny transporter modułowy to specjalny pojazd, który ma hydraulicznie sterowaną jazdę i hydraulicznie sterowane podnoszenie.
Dzięki dużej nośności PPD (3000-5000 ton)s transportowane konstrukcje mogą być w pełni wyposażone np. statki lub inne w pełni wyposażone wielkogabarytowe moduły konstrukcyjne i technologiczne.
Naciski/obciążenie jednostkowe na polskich nabrzeżach portowych wynoszą 2,0 t/m2, dlatego zaprojektowana została specjalna kładka/pomost, która będzie służyć do transportu wielkogabarytowych konstrukcji o masie 3000 ton nad częścią nabrzeża
Łączny czas transportu z nabrzeża na PPD i wodowania będzie wynosił: 5 godz. dla statku o masie 1200 t – obecnie to nawet 48 godz.
Długość obiektu możliwego do bocznego załadunku na PPD po demontażu baszt wynosi min. 90 m.