Aktualności
Informacja o połączeniu „Safe” Co Ltd Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku oraz spółki „ALKOR” Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku poprzez przejęcie spółki „ALKOR” Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku.
Zarząd spółki „Safe” Co Ltd Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, działając na podstawie art. 500 § 2 Kodeksu spółek handlowych ogłasza, że dnia 9 października 2020 roku został uzgodniony i przyjęty uchwałą Zarządu „Safe” Co Ltd Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku plan połączenia spółki „Safe” Co Ltd Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (spółka przejmująca) ze spółką „ALKOR” Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (spółka przejmowana) w trybie art. 492 § 1 pkt 1 kodeksu spółek handlowych, poprzez przeniesienie na „Safe” Co Ltd Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku całego majątku spółki przejmowanej (łączenie przez przejęcie) i udostępnia przedmiotowy plan połączenia do publicznej wiadomości.
Zwodowaliśmy statek Shoalbuster SHB2711 o numerze budowy YN571831. Kadłub budowany jest dla stoczni Damen Shipyards Hardinxveld.
Zwodowaliśmy jednostkę o numerze budowy YN571830. Jest to pierwszy z serii trzech holowników budowanych w naszej stoczni dla naszego holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
Pływająca Platforma Dokująca (PPD) to wielofunkcyjna jednostka pływająca dedykowana dla szerokiego grona odbiorców – firm branży stoczniowej, sektora offshore, wykonawców morskich obiektów hydrotechnicznych i portów morskich.
Podpisaliśmy dwa kontrakty ze Stocznią Damen Hardinxveld na budowę Shoalbuster 2711 Ice i Multicat 3313. Dostarczenie obu jednostek przewidujemy w połowie roku 2022.
Zwodowaliśmy jednostkę o numerze budowy YN571824. Jest to pierwszy z serii dwóch holowników budowanych w naszej Stoczni dla naszego holenderskiego klienta tj. Damen Hardinxveld.
26 maja zwodowaliśmy kadłub YN630, bliźniaczy do zwodowanej w kwietniu jednostki Beam Trawler BT3808 o numerze YN629.
Wywiad z prezesem Markiem Siemaszko na temat statku NB001.
19 kwietnia zwodowaliśmy kolejną jednostkę, kadłub Beam Trawler BT3808 o numerze YN629 dla stoczni Maaskant.
W pełni wyposażona jednostka zbudowana przez Safe odbyła próby morskie. W maju po wykonaniu dodatkowych prac zostanie przekazana klientowi. Jednostka o numerze budowy NB001 to statek rybacki zbudowany dla norweskiej firmy Granli Fiskeri AS.
Kadłub budowany jest dla Stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Jest to kolejny z serii holowników. Typ to Shaolbuster 2711, numer budowy YN571814.
Statek rybacki o numerze budowy NB45 trafi do norweskiego klienta - stoczni Stadyard.
Zwodowaliśmy kadłub budowany dla stoczni Damen Hardinxveld, typ MultiCat Vessel 3013 o numerze budowy YN571822.
Zwodowaliśmy statek rybacki NB45 o numerze budowy YN45 dla norweskiej Stoczni Stadyard. Kadłub budowany dla norweskiego klienta to typ Purse/Danish Seiner SC45. Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez norweskie biuro projektowe. Dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe.
Zwodowaliśmy kadłub budowany dla stoczni Damen Maaskant, typ Utility Vessel 3911 o numerze budowy YN573109. Jednostka ma 39,4m długości i 10,8m szerokości. Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez stocznię Damen Maaskant.
Podłożyliśmy stępki pod dwie jednostki: YN629 i 630. Statki będą miały 37,95 m długości i 8,5 m szerokości każdy. Kadłuby budowane są dla Stoczni Damen Maaskant, typ to Beam Trawler BT3898 DD, numery budowy YN 629 i 630. Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez stocznię Damen. Dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe.
Kadłub o ciężarze ok. 380 t został zwodowany z pontonu przy pomocy dwóch dźwigów pływających - Maja i Conrad Consul. Jest to wszechstronna jednostka typu Shoalbuuster, o długości 35 metrów i szerokości 14 metrów o zanurzeniu 2,7 m . Kadłub będzie doposażany w Holandii w Stoczni DAMEN.
Zwodowaliśmy statek rybacki NB001 w doku firmy Alkor. Statek ma 28m długości i 10m szerokości. Do połowów został przystosowany m.in. za pomocą włoków dennych. Jednostka, która otrzyma imię MS Slettenberg została zbudowana dla norweskiej firmy Granli Fiskeri AS.
Zwodowaliśmy kolejny kadłub typu Multicat 2712 o numerze budowy YN571815 dla Holenderskiej Stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Jest to wielofunkcyjna jednostka, bliźniacza do kilku wyprodukowanych w ubiegłych latach przez stocznię Safe.
W dniu 12.12.2019 podpisaliśmy kontrakt na budowę trzech jednostek rybackich BT 3808 o numerach budowy: YN629, YN630 i YN631. Są to jednostki o długości 37,95m. Dostawa pierwszego z kadłubów przewidziana jest na maj 2021, kolejne dostarczone zostaną w czerwcu 2021.
Zwodowaliśmy holownik typu Shoalbuster 3209, numer budowy YN 571810 dla Stoczni Damen Shipyard Hardinxveld.
YN628 jest kolejną, trzecią jednostką dla grupy Ekofish. Jednostka ma 32m długości oraz 9,6m szerokości.
Stocznia Safe podpisała z Damen Hardinxveld z Holandii trzy kontrakty na budowę kadłubów o wysokim stopniu wyposażenia.
16 lipca odbyła sie uroczystość położenia stępki pod kolejną jednostkę rybacką - tym razem dla armatora norweskiego - firmy Granli Fiskeri AS. Statek będzie miał 28 m długości i 10 m szerokości. Na uroczystości obecni byli zarówno przedstawiciele biura projektowego, jak i armatora. Jednostka opuści stocznię w lecie 2020 jako w pełni wyposażony, gotowy do pracy statek.
Trawler o numerze budowy YN626 ma 32 m długości i 9,6 m szerokości. Jednostka budowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam dla holenderskiej firmy rybackiej Ekofish Group.
30 kwietnia 2019 zwodowaliśmy częściowo wyposażony nowoczesny trawler rybacki typu twin-rigger. Wykonana na zamówienie Damen Maaskant Shipyards Stellendam jednostka otrzyma imię Spes Nova. Do armatora, holenderskiej firmy rybackiej Ekofish Group trafi w październiku 2019.
3 kwietnia 2019 odbyło sie wodowanie kolejnej jednostki - częściowo wyposażony kadłub powstał na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld z Holandii.
Kadłub ma 49,7 m długości i 11 m szerokości, po końcowym doposażeniu w Norwegii, będzie służyć do przewozu świeżej ryby oraz jako pływająca przetwórnia.
Jednostka prototypowa, dokumentacje roboczą i model w całosci wykonało biuro konstrukcyjne SAFE. Kadłub do końcowego wyposażenia zostanie dostarczony do Stoczni Damen Hadixveld.
Statek ma 39,70 m długości i 9,80 m szerokości. Jednostka będzie wyposażona w 6 zbiorników na chłodzoną wodę morską (RSW), służących do przewozu żywych ryb. Łączna pojemność zbiorników to ok. 425 m3.
W dniu 25 stycznia 2018 odbyło się wodowanie kadłuba jednostki wielofunkcyjnej Multicat 2712 YN571731 dla grupy Damen.
Fregate już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego holownika wykonanego przez gdańską stocznię Safe odbyło się we wtorek. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Jak informuje Damen, uważana jest za pierwszą tego typu na świecie.
06 października 2017 miało miejsce wodowanie jednostki NB60. Jest to Sejner który powstał na zamówienie stoczni Larsnes Mekaniske Verksted AS.
27 Lipca odbyło się kolejne wodowanie przy pomocy dźwigu pływającego Maja. Tym razem wodowaliśmy nową wersję ASD TUG 2310 o numerze budowy YN571765.
Rotor Tug ART 80-32 YN 571739. Zwodowany 14.09.2016 w doku pływającym Stoczni ALKOR w Gdańsku, oddany do użytku 09.02.2017. Jest to holownik o uciągu 80T, wyposażony w trzy zestawy napędowe (pędniki azymutalne Schottel, silniki Caterpillar - każdy o mocy 1765 kW). Stocznia Safe Co. Ltd., przy pomocy Damen Shipyards Hardinxveld zbudowała jednostkę pod klucz.
Odbyło się kolejne wodowanie przy pomocy dźwigu pływającego Maja. Tym razem wodowaliśmy nową wersję Shoalbuster 3512 o numerze budowy 571764. 17 grudnia rozpoczeliśmy holowanie kadłuba do Stoczni Damen Hardinxveld.
26 września 2016 miało miejsce wodowanie kolejnej, nowej jednostki dla Damen Shipyards Hardinxveld. Był to kadłub Renewables Service Vessel 3315 YN 571735. Jednostka waży blisko 400ton. Z tego powodu konieczne było wodowanie z użyciem pontonu i doku pływającego Stoczni Alkor. Operacja zajęła 2 dni.
Odbyło się kolejne wodowanie przy pomocy dźwigu pływającego Maja. Tym razem wodowaliśmy nową wersję Multicat 2712 o numerze budowy 571737. 6 kwietnia rozpoczeliśmy holowanie kadłuba do Stoczni Damen Hardinxveld.